2011. február 3., csütörtök

Szülinapi torta

Ezt a tortát apu szülinapjára sütöttem. És mivel repülő modellekkel foglalkozik, így gondoltam egy repülős tortával lepem meg :)
Kicsit szégyenlem magam, mert ezt a receptet netről szedtem még régen, de elfelejtettem, hogy honnan :I és tudom, hogy illik megjelölni a forrást, de sajnos nem vagyok benne biztos...De ha valaki ráismer akkor ossza meg velem :)

Hozzávalók:
-1,7 dl tej
-20 dkg + 40-50 dkg rama
-35 dkg cukor (én ezt nagyon soknak éreztem, így 15dk-ot tettem bel)
-8 dkg étcsoki
- 8 dkg kakaópor

Piskóta:
6 tojásos

Elkészítés:
A tejet 20 dkg rama-t és a cukrot beleöntjük egy edénybe, és feltesszük főni. Amikor már forr és felolvadt az összes cukor, akkor hozzáadjuk az étcsokit, és a kakaóport. Ezt addig főzzük tovább folyamatosan kevergetve, amíg teljesen sima öntetet nem kapunk. Ezután hagyjuk teljesen kihűlni, de ne tegyük hűtőbe. Ha kihűlt hozzáadjuk a 40-50 dkg rama-t és jól kikeverjük robotgéppel.
Közben megsütjük a piskótát, kettévágjuk és megtöltjük a krémmel. A repülőnek külön sütöttem piskótát, és kivágtam az alkatrészeit.

Egyben.....


.......és darabokban :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése